Submissions to 36th Annual Holiday Art Sale

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Submission CriteriaSubmission Form/Contract

SubmissioCriteria:

The Holiday Fundraising Art Sale is open to all active members in good standing with the Ottawa School ofArt.  This year, the OSA will host a Holiday Fundraising Art Sale at the ByWard Campus only.

SubmissioDates:

ByWarMarket Campus: Friday November 20 and Saturday November 21, 2020 between the hours of10:00 a.m. and 3:00 pm.

SubmissioFees and Requirements:

  • All participants are required to pay a $10.00 non-refundable submission fee, (cash only), paid uponsubmission.
  • All participants are required to commit a minimum of three hours, volunteer time for gallery sitting.  Participants are also encouraged to sign up to help with the installation of the artworks on Tuesday November 24, from 9:30 a.m. to 3:00 p.m.  Two or three people would also be needed to help with the takedown on December 14 from 9:30 a.m. to 3:00 p.m.
  • The gallery Sitter provides security for the artworks and offers help with purchases. Please see gallery sitter’s information sheet that will be provided in the gallery.

Art Work Requirements:

  • All framed and unframed artworks, (canvases included), must be wired and ready for installation, upon submission.Artists must make sure their framework is stable, secure, and presentable.  Poorly framed and / or poorly presented artworks will not be accepted for the sale.  OSA reserves the right to refuse unsuitable or distasteful artworks.
  • Guideline for wall installed artworks: Each artist may submit up to 3 artworks.The combined dimensions of the submitted artworks must fit within a 30” x 30” space.  Artists will be notified to bring in replacement pieces as their artworks are sold.
  • A limited number of pedestals are available for three-dimensional artworks. If any artworks have special installation requirements,(i.e.: hanging from the ceiling), the artist is required to assist during the gallery installation.
  • Persons submitting jewelry or smaller artworks must provide their own secure display, a small table, and be available to set their work up on the day of the gallery installation.
  • The maximum price per artwork shall not exceed $500.00.
  • All artworks submitted must be for sale.Replacement artworks must also be for sale and close to the same measurements as the sold artwork.

PLEASE PRINT LABEL INFORMATION CLEARLY!  

Label information: Title of artwork, Artist name, Medium, size, year completed, and Price, must be printed clearly on the submission form and clearly on the back of each artwork. Artists will not be contacted for label clarification.  The information provided will be transferred to the final label for the sale.

All artworks must be signed by the artist!

OSA Requirements:

  • OSA shall retain a 35% commission of all sales as fundraising.
  • All unsold works must be picked up on the following dates:

Monday Decembe14, 2020: from 9:00 a.m. to 9:00 pm.

Tuesday December 15, 2020: from 9:00 a.m. to 9:00 pm.

Wednesday December 16, 2020: GALLERY CLOSED

  • OSA will not wrap unsold art for transport. Artists must bring packaging materials whenpicking up their work.  If you are unable to pick up your unsold work(s), arrangements must be made to have someone collect them.  OSA cannot store artworks over the holidays. Unclaimed artworks may incur storage fees.
  • Cheques for all work sold during the sale shall be processed within the first two weeks of OSA reopening in January 2021.

For more information, please contact:

ByWard Market Campus: Cathy Brake, 613-241-7471 ext. 27 or boutique@artottawa.ca

 


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Critères de présentationFormulaire de présentation/Contrat

Critèrede présentation :

La vente d’art de bienfaisance des fêtes est ouverte à tous les membres actifs et en règle de l’École d’art d’Ottawa. Cette année, l’ÉAO présentera une vente de bienfaisance des fêtes au campus du marché By seulement.

Dates de présentation des œuvres :

Campudu marché By : vendredi 20 novembre et samedi 21 novembre 2020, entre 10 h et 15 h.

Fraide soumission et exigences d’exposition :

  • Les frais de soumission sont de 10$ non remboursables à payer (argent comptant seulement) lors de la soumission.
  • Tous les participants doivent offrir un minimum de trois heures de leur temps pour des séances en galerie. Les participants sont également encouragés à s’inscrire pour aider à l’installation d’œuvres d’art le mardi 24 novembre de 9:30 h à 15 h. Nous avons aussi besoin de deux ou trois personnes pour aider au démontage le 16 décembre de 9:30 h à 15 h.
  • Le rôle de l’artiste pendant cette séance est d’assurer la sécurité des œuvres dans la galerie, de répondre le mieux possible aux questions, et d’aider les acheteurs potentiels. Veuillez consulter le feuillet de renseignements sur les séances en galerie qui vous sera remis en galerie.

Exigences relatives aux œuvres :

  • Au moment de la présentation, toutes les œuvres, y compris les toiles, doivent être munies d’un fil pour l’accrochage et doivent être prêtes pour l’accrochage ou l’installati Assurez-vous d’avoir un cadre bien solide, stable et présentable. Les œuvres mal encadrées ou mal présentées ne seront pas acceptées pour la vente. L’ÉAO se réserve le droit de refuser les œuvres inappropriées ou offensantes.
  • Directives pour les œuvres d’art installées au mur : Chaque artiste peut soumettre jusqu’à 3 oeuvres. Les dimensions combinées des oeuvres soumises doivent entrer sur un espace mural de 30 po x 30 po. Lorsqu’une œuvre est vendue, l’artiste sera contacté et devra amener une pièce de remplacement.
  • Il y a un nombre limité de piédestaux disponibles pour les œuvres tridimensionnelles. Si l’accrochage d’une œuvre nécessite des arrangements spéciaux pour l’exposition (par exemple, s’il faut la suspendre au plafond), on demandera à l’artiste d’aider pendant l’installation.
  • Les personnes soumettant des bijoux doivent fournir leur propre système de présentation sécurisé, une petite table et être disponibles pour la mise en place de leurs bijoux le jour de l’installation.
  • Le prix de vente des œuvres ne doit pas dépasser 500$.
  • Toutes les œuvres présentées doivent être mises en vente. Les œuvres de remplacement doivent avoir les mêmes dimensions que les œuvres vendues.
  • ÉCRIVEZ CLAIREMENT! Veuillez-vous assurer que l’information pour l’étiquette (Titre de l’œuvre, nom de l’artiste, technique, dimensions, année à laquelle l’œuvre a été complétée, et prix) est clairement indiquée sur le formulaire de soumission et au dos de chaque œuvre d’art puisqu’on ne vous contactera pas pour obtenir des clarifications. L’information fournie sera transférée sur une étiquette finale pour la vente.
  • Chaque œuvre doit être signée par l’artiste.

Exigencede l’ÉAO :

  • L’ÉAO prendra une commission de 35% sur chaque vente pour sa collecte de fonds.
  • Vous devez venir chercher les œuvres non vendues aux dates suivantes:

Lundi 14 décembr2020: entre 9 h et 21 h

Mardi 15 décembr2020: entre 9 h et 21 h

Mercredi 16 décembre 20 galerie fermée

L’ÉAO n’emballera pas les œuvres non vendues aux fins de transport. Les artistes doivent apporter le matériel d’emballage nécessaire au moment de reprendre leurs œuvres. Si vous êtes dans l’impossibilité de récupérer vos œuvres, vous devez prendre des dispositions pour qu’une autre personne vienne les chercher à votre place. L’ÉAO ne peut pas stocker d’œuvres d’art pendant les vacances. Des frais d’entreposage seront ajoutés si les œuvres non vendues ne sont pas récupérées aux dates indiquées.

  • Les chèques pour les œuvres vendues seront préparés au cours des deux premières semaines de janvier 2021.

Pour plus d’information, contactez :

Campus du centre-ville : Cathy Brake, 613-241-7471 poste 27 ou à l’adresse boutique@artottawa.ca