The Ottawa School of Art currently has an opening for a Marketing Assistant. The Ottawa School of Art (OSA) is Ottawa’s longest running Independent Art School, offering courses at two campuses and online.

 

Under the supervision and direction of the Marketing and Events Officer, the ideal candidate will assist in the execution of marketing and social media strategies.  If you have a positive attitude and a desire to learn more about the arts in Ottawa and/or what it is like to work in the local non-profit sector, then this position is for you!

 

Part-time, 15 hrs./week, $18/hr.
1-year contract with possibility of extension

 

As a qualified candidate, you:

  • Have a diploma/degree in Marketing, Graphic Design, Communications, or equivalent or are working towards completing one
  • 1-3 years of related experience
  • Have the ability to execute designs in utilizing Adobe Illustrator, Photoshop, Lightroom and Canva.
  • Experience formatting text for multi-page layouts in Adobe InDesign
  • Experience with WordPress or Squarespace websites
  • Have social media posting experience for small businesses (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn)
  • Experience creating e-newsletters (knowledge of MailChimp is a bonus)
  • Knowledge of preparing print-ready and web-optimized files
  • Have the ability to take good quality photographs with a DSLR camera
  • Can juggle a series of projects with varying deadlines
  • Can work independently with minimal supervision
  • Can proofread and edit copy
  • Bilingualism is a strong asset

 

The tasks you’ll work on:

Marketing:

  • Assist with bundling and preparation of promotional materials for pickup and distribution by the City of Ottawa
  • Compile info for monthly e-newsletter send out; update database
  • Posting news/exhibitions/events to OSA website via WordPress and Squarespace
  • Assist with distribution of promotional items to local galleries, community organizations, and schools

 

Social Media

  • Assist with posting regularly to social media accounts Facebook, Instagram, Twitter, TikTok and LinkedIn.
  • Assist with development of consistent social media schedule
  • Research hashtags, trends, and other profiles to follow

 

Graphic Design:

  • Format and design course booklets, thank you cards
  • Take photos of events, exhibition openings, classes, etc.
  • Create banners for social media, website, newsletter
  • Design postcards and posters for gallery exhibitions
  • Posting of internal signage around the OSA on a continual basis
  • Assist the Marketing and Events Officer with developing consistent branding

 

Please email your resume and cover letter to marketing@artottawa.ca by 4 pm on February 3, 2023.  Please include a link to your online portfolio.

 

The Ottawa School of Art is an equal opportunity employer and invites applications from individuals of all backgrounds (BIPOC, LGBTQ+ and persons with disabilities). Only candidates whose applications are chosen for interviews will be contacted. The Ottawa School of Art thanks all applicants for your interest

L’École d’art d’Ottawa (ÉAO) est présentement à la recherche d’un adjoint au marketing. L’École d’art d’Ottawa est la plus ancienne école d’art indépendante d’Ottawa, offrant des cours sur deux campus et en ligne.

 

Sous la supervision et la direction de l’agent du marketing et des événements, le candidat idéal aidera à la mise en exécution des stratégies de marketing et de médias sociaux. Si vous avez une attitude positive et un désir d’en savoir plus sur les arts à Ottawa ou sur ce que c’est que de travailler dans le domaine non lucratif local, alors ce poste est pour vous !

Temps partiel, 15 heures/semaine, 18 $/h.
Contrat d’un an avec possibilité de prolongation

 

En tant que candidat qualifié, vous :

  • Avez un diplôme en marketing, design graphique, communications ou l’équivalent ou vous êtes en voie de l’obtenir
  • Détenez 1 à 3 années d’expérience pertinente
  • Avez l’habileté d’exécuter des designs en utilisant Illustrator, Photoshop, Lightroom et Canva
  • Avez de l’expérience en mise en forme de texte pour des mises en page multipages dans Adobe InDesign
  • Possédez de l’expérience avec les sites Web WordPress ou Squarespace
  • Avez de l’expérience en publication sur les réseaux sociaux pour des petites entreprises (Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn)
  • Avez de l’expérience en création d’infolettres électroniques (connaissance de MailChimp un atout)
  • Savez préparer des fichiers prêts à imprimer et optimisés pour le Web
  • Avez les habiletés pour saisir des photographies de qualité à l’aide d’un appareil photo reflex numérique
  • Pouvez travailler sur une série de projets aux échéances variables
  • Savez travailler de manière indépendante avec une supervision minimale
  • Pouvez réviser et éditer des documents
  • Êtes bilingue (anglais et français), un grand atout

 

Les tâches sur lesquelles vous travaillerez :

Marketing :

  • Aider au regroupement et à la préparation du matériel promotionnel pour le ramassage et la distribution par la Ville d’Ottawa
  • Compiler des informations pour l’envoi du bulletin électronique mensuel ; mettre à jour la base de données
  • Publier des nouvelles/expositions/événements sur le site Web de l’EAO via WordPress et Squarespace
  • Aider à la distribution d’articles promotionnels aux galeries locales, aux organisations communautaires et aux écoles

 

Médias sociaux

  • Aider à publier régulièrement sur les comptes de médias sociaux Facebook, Instagram, Twitter, TikTok et LinkedIn
  • Aider à l’élaboration d’un calendrier cohérent des médias sociaux
  • Rechercher les mots-clics, les tendances et autres profils à suivre

 

Design graphique :

  • Mettre en forme et concevoir des livrets de cours et des cartes de remerciements
  • Prendre des photos des événements, vernissages d’expositions, cours, etc.
  • Créer des bannières pour les médias sociaux, le site Web, les infolettres
  • Développer le design des cartes postales et affiches pour les expositions en galerie
  • Afficher sur une base continue la signalisation interne à l’ÉAO
  • Aider le responsable du marketing et des événements à développer une image de marque cohérente

 

Veuillez envoyer votre curriculum vitae et votre lettre de motivation à marketing@artottawa.ca avant 16 h le 3 février 2023. Veuillez inclure un lien vers votre portfolio en ligne.

 

L’École d’art d’Ottawa est un employeur garantissant l’égalité des chances et invite les candidatures de personnes de tous horizons (PANDC, LGBTQ +, et personnes handicapées). Seuls les candidats dont les candidatures sont retenues pour les entretiens seront contactés. L’École d’art d’Ottawa remercie tous les candidats pour leur intérêt.

'
OSA / ÉAO
Right Menu Icon