Holiday Art Sale Submission

 

Submission Criteria: 
The Holiday Fundraising Art Sale is open to all active members in good standing with the Ottawa School of Art. This year, the OSA will host a Holiday Fundraising Art Sale at each campus. Artwork can be submitted to one or both campuses. You may submit one to three artworks at each campus.

 

Submission Dates:
Byward Market Campus: Thursday November 22 and Saturday November 24, 2012 between the hours of 10:00 am and 3:00 pm.
Orleans Campus: Thursday November 22 and Saturday November 24, 2012 between the hours of 10:00 am and 3:00 pm.

 

Submission Fees and Requirements: 
• $10.00 non-refundable submission fee to be paid (cash only) when submitting to one campus, or $15 for both. Payable at either campus. (Members must present chit provided, when submitting to the other campus as proof of payment)
• All participants are required to commit to a minimum three hours for gallery sitting or to help with Installation. The role of the gallery sitter is to act as extra security for the work in the gallery, to answer, to the best of their ability, any questions and to help a buyer in the purchasing of a work(s).

 

Critères de présentation :
La vente d’art de bienfaisance des fêtes est ouverte à tous les membres actifs et en règle de l’École d’art d’Ottawa. Cette année, l’ÉAO présentera deux ventes de bienfaisance des fêtes, une à chaque campus. Les oeuvres peuvent être soumises à l’un ou aux deux campus. Chaque artiste peut soumettre entre une et trois oeuvres à chaque campus.
Dates de présentation des oeuvres :
Campus du marché By : jeudi 22 novembre et samedi 24 novembre 2012, entre 10 h et 15 h.
Campus d’Orléans : jeudi 22 novembre et samedi 24 novembre 2012, entre 10 h et 15 h.

 

Frais de soumission et exigences d’exposition :
• Les frais de soumission sont de 10 $ non remboursables à payer (argent comptant seulement) lors de la soumission à un seul campus, ou 15 $ pour les deux campus. Le paiement peut être effectué à l’un ou l’autre des campus. (Les membres doivent présenter le coupon qui leur aura été fourni lors de la présentation à l’autre campus comme preuve de paiement.) Tous les participants doivent offrir un minimum de trois heures de leur temps pour aider à l’installation ou pour des séances en galerie.
• Le rôle de l’artiste pendant cette séance est d’assurer la sécurité des oeuvres dans la galerie, de répondre le mieux possible aux questions, et d’aider les acheteurs potentiels.

 

CRITERIA/CRITÈRES

 

SUBMISSION FORM